Alla inlägg under februari 2013

Av Anna Tollesby - 28 februari 2013 09:44

Ja som var så glad för jag börjat sova bättre på nätterna...detta är nu som bortblåst, i natt var det inte alls kul...
Super ont i magen orolig i kroppen å bara helt slut i kropp och knopp ja som
Tänkte mig en promenad i solen får se om jag orkar det..

Kroppen är ju gött svullen oxå fötterna värker som satan nä fy jag vill träna å få tillbaka mitt
Utgångsläge sen få förbättra det ännu mer :P men en sak i taget satsar först på att få bort alla gravidkilon i första hand så bebis kom ut nu så mammsen kan få sin kropp tillbaka!!

Mvc

Av Anna Tollesby - 26 februari 2013 10:47

Då har man varit hos barnmorskan igen förhoppningsvis sista gången innan bebis kommit ut...håll tummarna för det.. :P hade mycket vatten i magen (och resten av kroppen) så bebis är fortfarande som en fisk där inne. Hon har inte fixerat sig än men ligger med huvudet neråt iaf..

Går jag över tiden så blir jag troligtvis igång satt lite tidigare tack vare min foglossning som blir värre för varje dag..tur är väll det känns så långt att tänka att det kan va 5 veckor kvar fyyy!!! Skulle ja va tvungen att vänta så länge vet ja inte va ja skulle ta mig till.... Hon får gärna komma ut nu... Trodde det var på g igår men hon lurades bara

En riktig skit dag vart det men idag verkar det ganska lugnt...

Av Anna Tollesby - 25 februari 2013 13:18

Ja men herregud vad dom har eskalerat! Nu gör dom riktigt ont om du är samandragningar..svårt att veta man inte varit gravid innan, det värker ut i höfter och det hugger som bara den i "nedre regionen" hon kanske gräver sig ännu längre ner men gör ont bak i ryggen som knivar...det kommer och går hela tiden...

Får väll helt enkelt vänta och se...
Jag håller bara tummarna för att kag inte kommer gå över tiden för min energi är slut och sömn är ett minne blott...

Kom ut bebis!!!

Av Anna Tollesby - 22 februari 2013 11:55

Hela jag börjar bli konstig!
Jag är svullen i heela kroppen med dubbelhaka å allt.. :( humöret har helt plötsligt blivit helt förbytt inombords kokar jag för minsta sak finns inte det jag är sugen på hemma blir jag ledsen...nä fy ja gillar inte detta

Har sammandragningar hela tiden och det känns som det är hög tryck i huvudet.. Ögonen är knäppa, tröttheten är ett faktum...

Kommer hon stannar där inne jätte länge till kommer jag bli galen...

Någon som känner igen sig?

Av Anna Tollesby - 20 februari 2013 12:11

Vad vi väntar på dig nu...
Jag orkar i princip göra en sak per dag så idag fick de bli en promenad med mina små grabbar då det är sol ute, kroppen tycker inte direkt om det men är ju så skönt att komma ut.

Så nu ligger jag död i soffan igen herregud vad kroppen är trött hela tiden..

Magen har sjunkit nu och jag gissar på att bebisen är fixerad för helvete vad det trycker neråt, ibland undrar jag om hon ska ramla ut.. Å så trycker hon på nerverna så det ibland gör outhärdligt ont..( å detta är bara en försmak) *läskigt*

Från nästa vecka är hon välkommen ut och gärna på någon dag som inte nån i familj å vänner är födda på (det är många i mars) vill ju att hon ska ha en egen dag :)

Nåja vi får väll se när hon bestämmer sig för att titta ut i världen <3

Av Anna Tollesby - 13 februari 2013 14:34

Jag som inte varit med om detta förut skulle jätte gärna vilja veta om ni kände av samma saker som jag gör nu jag är i graviditets vecka 36 har så himla ont i bäckenbotten från och till det är som att hon gräver sig neråt så det blir en plötslig smärta som håller i sig tills hon lugnar ner sig.
Tycker detta är riktigt otrevligt och jag undrar om någon av er har varit med om detta och kanske kan ge mig tips om det?

Sen skulle jag vilja veta om ni kände på er några dagar innan att det snart skulle va igång? Kanske att ni fick mer energi eller nått sånt vore kul å veta :)

Av Anna Tollesby - 12 februari 2013 13:30

Känns det som man snart är på väg in i bara att vänta allt viktigt är klart.
Nu kommer vi nog fördriva tiden med att börja renoveringen av barn rummet bra tidsfördriv :) ja kommer väll mest titta på å hjälpa till med det jag klarar.

Idag var jag in till läkaren och mvc blev sjukskriven till bebis kommit så nu behöver ja inte tänka på det nått mer..
Skönt :)
Sen va ja in på mvc lillan mådde bra som vanligt :) men har inte fixerat sig än men det var bara en tidsfråga kan hända under dagen till och med
Enligt vår barnmorska så verkar lilla vara riktigt lång :P så hon har det väldigt trångt trotts att hon ligger med huvudet lååångt ner... Det känns ju så att säga ryggen å bäckenet känns som det ska gå sönder men men snart så :)

Jag vill ha vår nu bort med snön

Av Anna Tollesby - 10 februari 2013 13:40

Det är iaf så jag känner just jag har tappat bort mig själv...legat å stirrat rakt in i soffan och försökt hitta mig själv på nått vis...dock utan någon som helst lycka...
Jag trodde aldrig att ett liv i magen kunde göra så man känner sig mer ensam och vilsen än någonsin...

Jag kan inte svara på om det är hormonerna som spökar eller det bara är så att jag fått nog av detta...
Oavsett så har jag fått nog!
Jag är trött på att gå runt å känna mig så jävla tjock tung otymplig och framför allt fruktansvärt ful...

Jag har fruktansvärt svårt att andas och varenda kroppsdel värker....

Jag kan undra om ja kommer känna mig lika ensam när bebis är här oxå...
Jag är rädd för det...sen kommer det väll ta 100 år tills jag känner mig nöjd med mig själv igen...

Jag vill ha tillbaka det som var innan bebis kom till (fast med bebis med) det är som bortblåst....

Att Tvivla finns alltid runt hörnet för mig, nån gång kan det väll lämna mig i fred och låta mig ta en dag i taget....

Ovido - Quiz & Flashcards